Har du en ny fangst-rapport fra åen ...?

_ Indsend

Fisk fra åen - 2012

Vi var nogle stykker fra foreningen, som mødtes til rundstykker på fiskegården for at prøve lykken på den sidste dag.

Det lykkedes!

Fisken målte 58cm.

Knæk og bræk. Mvh. Dennis.

18/10 Eftermiddagen opstrøms Kallestrup startede perfekt, en pæn fisk der gik lige efter spinneren, men den ville ikke noget.
Så tabte jeg en Havørred på ca 50cm, nu var det da bare sjovt og gå i regnvejr med den oplevelse i baghovedet.
Men der gik ikke længe får jeg havde hug igen, 3 gange var den efter, jeg sad og ventede lidt tid og prøvede igen,
og bingo efter kort fight havde jeg en regnbue på 48cm på land. Efter lidt tid var der et hug med lidt mere kraft, og kort efter røg en flot
efterårs han ud af vandet igen og igen, fightede vildt og jeg ville lige gå et skridt ud til den for og håndlande den, og vupti så stod jeg i vand til over wadersSad smile
60cm havørred kom med op sammen med en kold men tilfreds fisker, derefter gik turen hjem med kaffen i en varm bil.

Johny Engholm

Havørred fanget lørdag morgen d.22/9 på Simested fluen.

Fisken målte 48cm.

Mvh. Dennis Jensen

4 mindre, men flotte bækørreder, 1 fin regnbue, samt havørred taget omkring Ettrup bro.
De måtte alle lokkes ud fra deres skjul, men der er fisk i åen.
Forstår ikke de få fangstrapporter, syntes det synd siden ikke bliver brugt, eller er det bare fordi folk ikke kan fange noget??Winking smile
Det kan være der kommer gang i den, nu der sker lidt skift i vejret og lystfisker dagen kommer.

Knæk og Bræk til alle

Hej

24/8 55cm Havørred taget på spin, skinderup i høj sol og klart vand.
Flere var efter meps4, men de fik kolde fødder:-)

Johny Engholm

Så er den gal igen, jeg fangede en lille h.ø. 61,5 cm og 2,6 kg i Skinderup  kl 14,30 i solskin, helt sølvblank hanfisk med mærker fra havlus.

m.v.h John Østrup

Martin Boeriis og jeg var taget på en lille aften tur til Åen med spinnestangen D.19.07-12 . Efter allerede 10min. fiskeri råber Martin om HJÆLP! Jeg smider alt hvad jeg har i hænderne og skynder mig at komme op til ham, og kan se det er en af de gode fisk med det samme. Der jeg får den i nettet blev Martin selv meget overrasket over fiskens størrelse hvad han tydeligvis ikke havde regnet med! Vi fik den vejet til 3,9kg. og 70cm.

"privaten"

Mvh Rolf Gamborg - Tight lines...

Jeg vil lige tilmelde en lille fisk, jeg fangede den 15-7 kl ca 21.30 i regnvejr på frydenlundstykket.

Jeg havde aftalt med Ole Pedersen fra Bjerringbro, at vi skulle mødes på p-pladsen ved frydenlund kl 20.00, det var lidt  mørkt i vejret, jeg sagde til Ole at jeg havde håbet på lidt regn, men åen var jo godt farvet, så det gik jo nok, lidt senere begyndte det at regne, skidegodt tænkte jeg, jeg fiskede vel 100m. så fangede jeg en bækørred på ca 35cm så er der da fisk der vil bide, 20 minutter senere fangede jeg en fin lille h.ø. på 40cm årets første på målet, jeg kom til et sving hvor jeg aldrig før havde mærket fisk, jeg fik et forsigtigt hug, troede det var en lille undermåler mere, men pludselig kunne jeg godt mærke den var noget større, den kæmpede godt, trak line af hjulet og sprang op af vandet en 3-4 gange, en dejlig fight. Jeg landede fisken med net, fin lille hunfisk helt sølvblank på 61,5cm og 2,650kg, en rigtig dejlig oplevelse rigere.

Mvh John Østrup

God sommer til alle og knæk og bræk

Havørred fra lørdag morgen (14-7-12) i Skinderup.
Taget på 10 gr. Pool Blink, fisken er 55 cm.

Mvh. Christoffer

Hej

En tur til åen gav denne fine fisk, taget på spin mellem Jens Andersens bro og Postbroen.
84 cm og vægten gik over 6 kg.

Johny Engholm

Bækørred fanget den 2/7-2012 kl. 10.30 i høj solskin. Opstrøms Abildvad.
47cm -1,250 kg.

Søren

Havørred fanget nedstrøms "privaten" d.10/7 kl. 22.30.

Fisken målte 47cm.

Mvh. Dennis Jensen

Skinderup d 8-7 tidlig aften. 57 cm og 43cm på spinner

Hilsen Morten

Abildvad mandag aften, den 2. juli. Årets vel nok bedste sommeraften 18 – 16 grader og vindstille. Åen var livlig med ringende fisk overalt, som i gamle dage (ikke regnbueørreder viste det sig).

Jeg startede med en spinner opstrøms til jeg nåede til enden af det lige stykke med ”styrtene” førhen, skiftede til flue på tilbagevejen. Foruden en masse smolt især på fluen, havde jeg haft 6 bækørreder på land over 35 cm. De 5 fik friheden igen, medens den sidste havde 3-krogen på spinneren  dybt i halsen.

En bækørred på 48 cm vægt 1,2 kg måtte derfor lade livet.    EN AFTEN JEG SENT VIL GLEMME.

Knæk og bræk

John Glerup Møller

Flot bækørred på 58 cm, fanget på flue, i den øvre del af åen. Fisken blev genudsat.

Fiske hilsner Steffen Nilsson.

Hej igen,

Her er lige en lille, pæn fisk fra Skinderup. Taget på spinner meps str. 4 i kobber d. 24-6

Den er 47 cm og vejer 0,91 kg.

Mvh. Morten P.

80 cm og 6 kilo fanget på orm i Skinderup d. 24-6

Hilsen Jan Pedersen

Så er der fisk i renden ;o)

76 cm og 5,3 kilo taget d. 20-6

Hilsen Morten

90 cm og 9 kilo taget på flue d. 19-6 om aftenen

Palle Baade

Havørred fra simmested å. Fanget lørdag D. 16. juni 2012, kl. 20.00 ved Spanggaarde. 6,2 kg og 81 cm.
Hilsen Per Christiansen, Møldrup

4,3kg og 75cm, taget d.12-06 på en mepps 4.

Mark Trip

Mandag den 4. juni. Havde hørt om fisk i åen, men efter et par nul-ture lykkedes det mig at overliste denne fine havørred. Fisken blev taget kl. 22:15 og vejede 4,2 kg og 73 cm lang. Den sprang 12-15 gange på kort line og hver gang var jeg sikker på, at den ville falde af. Det viste sig, at krogen sad løst i sit eget hul. Linen havde dog lavet en løkke rundt om hovedet og blinket så den sad uhjælpeligt fast. Måske en teknik jeg skulle benytte fremover? Efter jeg havde landet fisken så jeg buler fra én eller flere fisk over et lavt parti af åen. Prøvede at fiske til dem, men de ville ikke lege med. Fisken var blank og flot med hele finner uden garnskader. Jeg tog også et billed af fisken.