Har du en ny fangst-rapport fra åen ...?

Indsend

Fisk fra åen - 2014

31.10.14

Fik lige denne på sæsonen sidste dag. 71cm 3,57kg.

Knæk og bræk Dennis

Hermed en fisk fanget af Anders Jensen Simested.
Havørred 75 cm og 4,8 kg.
Det skulle oplyses at den blev fanget i Jens Østrups baghave på Stiklingen.

18.10.14

Var igen en tur i Skinderup, med meget høj vandstand og fik denne lille havørred på 48cm.

16.10.14

Var en tur i Skinderup om morgenen, fik denne farvede han fisk på 64cm 2,8kg.

Fredag aften var der havørredvejr, så jeg måtte hellere køre en tur til åen, det blev Skinnerup, der blev endemålet denne gang. Jeg startede ved landevejsbroen, og fiskede op mod skoven, det var svært at fiske på grund af meget vand og uhyggeligt meget skidt (plantedele), men halvvejs fik jeg et meget blødt hug, troede det var skidt, men det var en lille havørred på 49 cm nysteget og blank. Det var, hvad der skete denne aften, men knæk og bræk til alle.

Mh John østrup

Fredag 17.10 var lige en hurtig tur ved åen med. Vi fik en dejlig kop suppe og en lille havørred.
Åen fører meget vand, samt grønt efter de store regnskyl, men der er fisk.

Mvh Johny og Bastian Engholm

En herlig efterårsdag, opstrøms Ettrupbroen, med fluestangen i hånden blev rundet af med en havørred på 72 cm og 3,6 kg. En kombination af for lille net og en enkelt krog der sad godt fast gjorde at fisken måtte henover netkanten hele fem gange før den kunne landes...spændende :-)
Mvh. Jens Fisker

11.10.14

Fik denne lille han fisk lørdag morgen i Skinderup. (53cm)

Knæk og Bræk

Lørdag 27.09 fik en rigtig flot efterårs havørred på 72cm nedstrøms postbroen, vedhæfter lige foto af en super fight villig regnbue og mindre havørred, ellers har det været småt med fangster, men det kræver jo også man har snøren i vandet ;)

Mhv Johny Engholm

Søndag 28.09 måtte lige en tur til åen igen ;o) fik denne flotte regnbue 51cm nedstrøms Etrupbro, fik også en STOR havørred lokket efter spinneren, men nej den forsvandt til modsatte bred og trykkede sig ind under brinken, kunne se alt i det klare vand, så lang næse til mig ;o)

Mvh Johny Engholm

I dag søndag vågnede jeg kl 530 kiggede ud af vinduet, der var overskyet og vimplen hang ikke lodret, så måtte jeg hellere en tur til åen, der måtte da snart komme nogle friske fisk, jeg kørte en tur til Skinnerup snakkede med en fra Nimtofte på Djursland, han håbede på solskin, jeg ønskede regn og det kom der,

Så er der havørredvejr, kl 800 fik jeg dagens eneste hug.

H.Ø. 52 cm 1,350 kg. Frisk hun der gav en god fight.

MH John Østrup

Jeg var i dag søndag på Frydenlund, for at prøve morgentrækket oven på blæst og regn om lørdagen, tænkte om det kunne sætte nye fisk op, på Kallestrup fangede jeg en fin lille bækørred på knap 40 cm, fiskede et par sving af, men intet skete, men lige efter et sving, så jeg en fisk komme og tog spinderen, det lignede en halvmeters, men den var 62 cm og vejede 2,4 kg og der var mærker efter havlus, så alt i alt en god morgen.

Mvh. John Østrup

Søndag d. 13 juli var vi kørt til Frydenlund og skræmte et par større fisk i det klare vand efter kort tids fiskeri...

Dan var endnu engang heldig og krogede en flot nystegen blankfisk på orm...med helt friske mærker efter havlus, men med nogle grimme garnskader, hvilket desværre har været kendetegnet ved langt de fleste fisk fra åen i år ... :-(.

Efter en kanon fight kunne Peter lande fisken, som vejede 3,5kg og 67cm...

Knæk og bræk

Peter Grapenthin og Dan Rolle

Fredag d. 4 juli var vi kørt en tur til Kallestrup, og allerede efter en halv times fiskeri fik Peter en flot blankfisk på 50cm på spinneren...Kort tid efter fik Dan en fin letfarvet havørred på orm. 3,75kg og 67 fede cm. Lidt senere fik Dan endnu en fin fisk som stod dybt, som heller ikke ku stå for ormen...Efter et par luftture på en meter fri af vandet, kunne Peter lande fisken for ham...Den vejede 3,1kg og målte 64cm. Havde yderligere et par kontakter og så en del fisk... Så en rigtig go smuttur :-).

Peter Grapenthin og Dan Rolle.

En lille tur ud i tropenatten d. 28. juli gav et par rigtig fine bækørreder, som hurtigt blev sat tilbage i renden, og så denne havørred på 72 cm, som kæmpede bravt for friheden, inden den lod sig glide over netkanten .

Lars H.

Flot havørred fanget i Tage,s forhave d.15/7 - 63 cm og 3,3 kg.

Mvh. Morten Poulsen

Jeg havde den seneste tid gerne ville til åen men synes vejret havde været for solrigt, men i mandags d.1.7-14 slog vejret om og det blev mere skiftende med overskyet/regn og en smule sol. Så aftalte med min kammerat Morten Krogholm vi skulle af sted, og satte ham af ved "egebroen" og kørte selv op under Aalestrup stykket. Efter få kast ser jeg en pæn stor Havørred svømme direkte forbi mig, med et kæmpe bid mærke over rygfinnen (muligvis en sæl) Jeg fisker videre et godt langt stræk uden at mærke eller se det mindste. Men så kommer jeg til et par sving efter Vammensbro som nærmest snor sig som et "S" Jeg får lagt min mepps 4 kobber spinner ud og trækker den langs egen bred og i andet kast siger det HAPS!!! Jeg mærker det er en god fisk og efter 8-10 min. fight hvor den havde forsøgt sig flere gange at stikke af, og svømme ind under et par grøde busker. Men fisken giver op og den glider stille ind over netkanten. Jeg kan se at den er større end jeg havde regnet med, så jubler helt vildt og får ringet med det samme til Morten som kommer med vægt og målebånd. 5,6 kg og 78 cm skønhed ligger nu i græsset og så kun på min tur nr. 3 til Simested Å i år. Det kan ikke blive bedre...

Knæk & Bræk

Rolf Gamborg

Selvom vinden ikke viste sig fra sin bedste side, skulle tørflue grejet altså luftes! Og hvilken super dag - fire havørreder blev det til, hvor de 3 var lige under målet og den sidste som jeg spottede på afstand ude af vandet, målte 44 cm  Et bonanza uden lige ...

Mvh. Carsten H. Thomsen

Jeg var taget til Frydenlund den 28. juni 2014 om morgenen. Efter en halv time får jeg kontakt med en havørred på 50 – 60 cm (måske den samme som jeg havde fat i for en uge siden???), men taber den efter en kort fight. Kommer et par sving længere opstrøms og spinnereren blive taget af en fin havørred. Efter en god fight kan jeg lande en havørred på 67 cm og 3,5 kg.

Mvh. John Østrup

Havørred fanget d. 25-6-2014

Mvh

Per Christiansen

En tur ved åen tirsdag aften den  24. juni gav igen en mindre fisk oven for
Abildvad på fluen kl. ca   23.00.
Havørred 55 cm.  og 2.1 kg

Knæk  og  bræk.
Frits

Havørred fanget d. 24-6-2014

Mvh-

Per Christiansen

Kan lige få øje på den. Fanget i Tage's forhave. den 22/6,  45 cm.

MVH

Morten Poulsen.

21.06.14

Fik denne lille havørred på 47cm kl. 23.00 til natfiskearrangementet. Den blev fanget opstrøms Abildvad på en sort natflue.

Mvh. Dennis

Havørred 54 cm. og 1,8 kilo fanget 21/6 om morgenen på Karlsens plads med spinder.

MVH

Morten Poulsen

Var en tur ved åen i aftes (torsdag) der var ingen store ,men der var 3 til
grillen fanget på flue oven for Abildvad.
41 cm (den blødte meget fra den ene gælle)  - 44 og den største 47 og 1,7 kg

Mvh. Frits

Hej,

jeg fangede denne havørred på 70 cm og 4,1 kg d. 7/6 om aftenen på Skinderup stykket.

Har også fået en 43 cm's H.Ø (genudsat) på tørflue d. 1/6 opstrøms for Frydenlund, så sæsonen er begyndt godt :-)

Knæk og bræk

Klaus Jørgensen

Fangede denne fine havørred på Skinderup stykket den 01-06 kl 07.00. Det er en fin han fisk, der vejer 5,6 kg, og måler 76 cm. Den er fanget på spinder.

Mvh Ivan Bjerregaard.

Jeg har den 23.-5. kl 2100 fanget en lille H.Ø. på Kallestrup stykket, en fin lille hunfisk med masser fight i.  48 cm og 1,7 kg. Årets første

Mh John Østrup

Lystfiskeriets dag skulle vise sig som et godt valg for en tur til åen. En blank havørred faldt for min mepps spinner på Skinderup stykket. Fisken måler 82 cm og vejer 6,9 kg, og det må siges at være over al forventning af min første havørred fra Simested Å ;o)

Carsten Seeberg

24.05.14

Den "gamle" og jeg havde aftalt aftenen før, at vi skulle en tur i åen. Det blev Skinderup, da drømmen om en majspringer nok var størst at realisere dernede. Jeg blev læsset af ved Damhussvinget. Kl. 5.30 startede jeg med at at fiske i udgangen af svinget og allerede i tredie kast var der der fisk. Fisken huggede i egen side, og efter 8-9 min fight og et par spring kunne jeg lande min første havørred i år. En blank fisk på 72cm og 4,49 kg. Normalt ville man jo nok være taget hjem efter sådan en fangst, men den "gamle" gik jo længere oppe. Jeg fiskede længere nedstrøms uden at se eller mærke noget. Efter 2 timer fik jeg igen et kontant hug ude midt i åen. Fisken gik dybt uden vilde udløb, og efter ca. 10min. kunne jeg lande min havørred nr. 2, på 69cm og 3,5 kg.

En fantastisk morgen ved Ålestrup Lysfiskerforening´s vand, med 2 x pr. og drømmen om en majspringer var realiseret.

Dennis

Hermed året første havørred til mig på 58 cm og 2,49 kg taget på flue den 21. maj 2014 om aftenen.

Mvh. Jens Østrup

Havørred på 84 cm og 8,5 kg fanget af Per Christiansen på orm den 18. april 2014 kl. 08.30 i Skinderup, Simmested å.

Havørred på 88 cm og 10,3 kg fanget af Peter Madsen på spinner den 13. april 2014 kl. 08.00 i Skinderup (Træmastehullet).

Havørred på 69 cm. og 3,2 kilo, sølvblank og med havlus, fanget den 31/3-2014 på Skinnerup stykket.